Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümünde Sektör Dış Paydaş Toplantısı Gerçekleştirildi

Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü, akreditasyon çalışmaları kapsamında sektör dış paydaş yelpazesini genişletti. Bölüm; sektör işbirliği bağını, İstanbul ve Ankara’da faaliyet gösteren Hakla İlişkiler ve Reklam Ajanslarından oluşan yeni dış paydaşların katılımıyla gerçekleştirdiği ilk toplantısı ile kuvvetlendirdi.

7 Nisan Cuma günü 14.00’da O2 İletişim Ajans Başkanı Karolin Maral Ergin ile başlayan toplantı, aynı gün saat 16.00’da Şapka ve Fil Reklam Ajansı Ajans Başkanı Yalçın Beydilli ve RekClick Dijital Pazarlama Ajansı Ajans Başkanı Mustafa Çelik’in katılım sağladığı ikinci toplantı ile devam etti.

12 Nisan Çarşamba günü ise sektör dış paydaş toplantısı ON İletişim Ajans Başkanı/TÜHİD Yönetim Kurulu Başkanı İpek Özgüden Özen, TimePR Ajans Başkanı/TÜHİD Yönetim Kurulu Üyesi Sevda Solak, Denove PR Ajans Başkanı/TÜHİD Yönetim Kurulu Üyesi Serhat Özkütükçü ve Pozitif PR Ajans Başkanı/TÜHİD Yönetim Kurulu Üyesi Serap Şahin Durak’ın katılımlarıyla gerçekleştirildi. Toplantıya bölümde yer alan tüm öğretim elemanları da katılım sağladı.

Toplantılar, Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekan Vekili ve Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölüm Başkanı olarak görev yapan Prof. Dr. Gülsüm Çalışır’ın bölüm ve devam eden akreditasyon süreci hakkında ajans temsilcilerini bilgilendirmesiyle başladı.

Toplantıda şu başlıklar gündeme alındı:

- Bölümün güncellenen müfredatı hakkında değerlendirme ve önerilerin tartışılması,

- Ajanslar ile gerçekleştirilecek işbirlikleri hakkında fikir alışverişi,

- Halkla ilişkiler mesleğinin geleceği ve bölümden mezun olacak öğrencilerin sektörde yer edinebilmesi için hangi bilgi ve becerilere sahip olması gerektiği yönündeki görüşlerin alınması.

Toplantılarda sektör dış paydaş temsilcileri tarafından iletilen müfredat önerileri, ilgili komisyon tarafından kayıt altına alındı ve gerekli iyileştirme çalışmalarının yapılması kararlaştırıldı. Ajans temsilcileri, halkla ilişkiler mesleğinin yaşadığı dönüşümü öğrencilere anlatmak ve sektör ile bağlantılarının kuvvetlendirilmesi için workshoplar düzenlemek, uzaktan eğitim ile derslere katkı sağlamak, staj imkânı tanımak gibi konularda işbirliği yapılabileceği konusunda görüş bildirdi.

Prof. Dr. Gülsüm Çalışır, halkla ilişkiler alanında faaliyet gösteren ve alana ciddi katkılar sunan ajans temsilcilerinin sektör dış paydaş olarak bölümümüze destek vermelerinin çok kıymetli ve ayrıcalıklı bir gelişme olduğuna vurgu yaparak şunları söyledi: “Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü olarak dahil olduğumuz akreditasyon çalışmaları kapsamında yaklaşık iki yıl boyunca çok çalıştık, çalışmaya da devam ediyoruz. Geldiğimiz noktada İLEDAK’a akreditasyon için başvuruda bulunduk. Başvurumuz değerlendirme aşamasına alındı. Söz konu iki yılda iç paydaş, akademik dış paydaş, sektör dış paydaş ve mezun toplantıları gerçekleştirdik. Ancak sektör dış paydaşlarımızı sadece yerel ölçekte belirlediğimizi fark ederek, doğrudan sektörde bu alanda çalışan ajanslara da ulaşmak istedik. Böylelikle alanında isim yapmış ajans sahipleri ile bizimle sektör dış paydaşı olmaları yönünde görüşmeler gerçekleştirdik. Sağ olsunlar her bir ajans sahibi, samimiyetle ve bizleri cesaretlendirici sözlerle yanımızda oldular. Bundan sonraki süreçte de görüşmelerimiz devam edecektir. Destekleri bizim için çok değerlidir. Kendilerine ayrı ayrı çok teşekkür ediyorum.”    

Adı geçen toplantıların detaylı bilgisine, aşağıda verilen toplantı linklerinden ulaşmak mümkün:

O2 İletişim Ajans Başkanı Karolin Maral Ergin 

Şapka ve Fil Reklam Ajansı Ajans Başkanı Yalçın Beydilli ve RekClick Dijital Pazarlama Ajansı Ajans Başkanı Mustafa Çelik

ON İletişim Ajans Başkanı/TÜHİD Yönetim Kurulu Başkanı İpek Özgüden Özen, TimePR Ajans Başkanı/TÜHİD Yönetim Kurulu Üyesi Sevda Solak, Denove PR Ajans Başkanı/TÜHİD Yönetim Kurulu Üyesi Serhat Özkütükçü ve Pozitif PR Ajans Başkanı/TÜHİD Yönetim Kurulu Üyesi Serap Şahin Durak